Ogos



abang google snap


Aku boleh declare bulan Ogos 2015 adalah bulan air mata.
Menangisi pemergian, menangisi kesunyian, menangisi kesakitan, menangisi kesulitan.
Saat menangis dalam pelukan mak, buat jiwa aku terpukul dan fikir kembali. Apa yang aku dah buat dengan diri sendiri? Apa yang aku dah buat untuk mak ayah? Kosong.

Peringkat hidup begini, pengajaran proses hidup ini bukan buat kita lagi lemah. Kita boleh rasa lemah, sebab kita manusia. Kita boleh menangis, menangislah sepuas-puasnya. Tapi pastikan lepas menangis, bangkitlah, jadilah manusia yang baru.

Pengajaran ini, buat aku belajar untuk tidak simpan kenangan, buat aku belajar menghargai diri sendiri, fikirkan diri dan keluarga sendiri. Majukan diri bukan atas tiket siapa-siapa tapi hanyalah untuk keluarga. 

Pengajaran ini buat aku sedar, hidup memang macam ni, berpusing-pusing, kita takut kehilangan tapi kita terlupa ada kesempatan untuk berpusing semula? 

Pengajaran ini buat aku belajar untuk lebih berusaha menjadi lebih baik, dengan Allah, dengan mak ayah, dengan keluarga, insyaallah dengan masyarakat.

* Aku dah hantar abstrak join conference, hasil yang baik daripada sebuah tangisan. Mana tau nangis-nangis sambil menaip dah siap tesis!hahahaha

Comments

Popular Posts